Voorwaarden

Algemene voorwaarden Omnium Reinigingsservice

1. Onze aanbiedingen die in twee exemplaren aan de klant worden verzonden, worden een door de klant goedgekeurde en aanvaarde offerte wanneer deze ons een door de bevoegde en bevoegde persoon ondertekende kopie toestuurt.

2. Door het contract met ons te ondertekenen, verbindt de klant zich ertoe ons personeel niet in te zetten voor werkzaamheden die vergelijkbaar zijn met onze activiteit, gedurende de looptijd van het genoemde contract en één jaar na het verstrijken van het contract.

3. De werkzaamheden worden uitgevoerd op met de opdrachtgever overeengekomen tijdstippen.
Het schoonmaakbedrijf verplicht zich de uitvoering van de werkzaamheden te coördineren, organiseren, plannen en regelmatig te controleren.

4. Alle aanvullende werkzaamheden op de door de opdrachtgever geaccepteerde en ondertekende offerte en prijsopgave worden onder beheer uitgevoerd.

5. Het schoonmaakbedrijf neemt alle wettelijke verantwoordelijkheden op zich die haar kunnen worden opgelegd voor handelingen veroorzaakt door haar personeel. Wij wijzen echter alle verantwoordelijkheid af voor schade veroorzaakt door de slechte staat van het gebouw, het meubilair en de uitrusting.

6. Onze prijzen worden vastgesteld op basis van geldende lonen en sociale lasten, alsmede de prijzen van producten en materialen. Ze worden automatisch en proportioneel aangepast in geval van een stijging van de lonen, de sociale lasten en de prijs van de voorzieningen.

7. BTW en andere belastingen zijn altijd voor rekening van de klant.

8. Onze contracten kunnen op elk moment door beide partijen worden opgezegd, met een opzegtermijn van drie maanden per aangetekende brief vanaf het begin van de volgende maand. Het contract wordt afgesloten voor een periode van 3 jaar en wordt vervolgens stilzwijgend verlengd voor een periode van 2 jaar.

9. Het niet betalen door de klant van een factuur op de vervaldag en bij gebreke van een schriftelijke overeenkomst tussen de klant en het schoonmaakbedrijf en de klant geeft ons het recht om onze prestaties op te schorten bij eenvoudige aangetekende brief, onverminderd het bepaalde in de paragrafen (14, 15) hieronder.

10. Elke gebeurtenis die een onoverkomelijk obstakel vormt voor de normale uitvoering van de werkzaamheden of ons dwingt onze dienstverlening tijdelijk of definitief op te schorten, wordt beschouwd als een geval van overmacht.

11. De bij de klant opgeslagen apparatuur en producten blijven eigendom van het schoonmaakbedrijf en kunnen niet door onbevoegden worden gebruikt.

12. Elke klacht dient schriftelijk te worden ingediend binnen acht dagen na het einde van de werkzaamheden. Na deze termijn zijn geen klachten meer ontvankelijk en geldt het werk als goedgekeurd door de opdrachtgever.

13. Eventuele reclame op de factuur dient binnen acht dagen na factuurdatum te geschieden. Na deze periode worden geen klachten meer aanvaard. Een binnen een redelijke termijn gemelde en gecorrigeerde factureringsfout heeft geen invloed op de oorspronkelijk geplande betalingstermijn.

14. Onze facturen worden aan het einde van de maand verzonden. Ze zijn in Brussel contant betaalbaar in EURO. Bij niet-betaling op de vervaldag zal vanaf de vervaldag automatisch een rente van 1% per maand worden berekend, zonder verdere formaliteiten.

15. Indien deze na het versturen van een aanmaningsbrief aan de klant niet binnen acht dagen het factuurbedrag volledig heeft betaald, wordt deze vermeerderd met een schadevergoeding van 10% over het onbetaalde bedrag als schadevergoeding (met een minimum van € 74,37). ) voor veroorzaakte kosten, correspondentie, schaamte en winstderving.

16. Voor elk geschil zijn uitsluitend de rechtbanken van Brussel bevoegd, zelfs in geval van meerdere gedaagden of een garantieclaim.
Update cookies preferences